Łączna liczba wyświetleń

środa, 14 listopada 2012

Tarta z konfiturą z winogron i orzechów włoskich...

Prosty przepis na wykorzystanie pysznej konfitury. Zapewniam Was, że jest to jeden z najpyszniejszych deserów jakie jedliście. Kiedy już zrobicie konfiturę z winogron i włoskich orzechów z mojego przepisu, wykorzystajcie choć jeden słoik do tej tarty.
Niezapomniany i niepowtarzalny aromat ...
















Składniki:   1 kostka masła, 2 żółtka, 1/2 szklanki cukru drobnego,
                  25 dag mąki, szczypta soli,
                  skórka otarta z 1/2 pomarańczy, 1/4 łyżeczki cynamonu,
                  słoik konfitury winogronowo - orzechowej

Przygotowanie
Pomarańczę umyj dokładnie, osusz i zetrzyj z niej skórkę.
Nagrzej piekarnik do 180C.
Na stolnicy posiekaj masło z przesianą mąką. Dodaj cukier, cynamon i skórkę pomarańczową.
Wbij dwa żółtka i szybko zagnieć ciasto. Jeśli będzie się kleiło do rąk, podsyp mąką i wyrób ponownie. Jeśli będzie za suche, dodaj 2 łyżki lodowatej wody.
2/3 przygotowanego ciasta rozwałkuj na placek o średnicy 24-28 cm (w zależności od formy). Placek powinien mieć ok. 1/2 cm grubości.
Wyklej ciastem formę, uprzednio wyłożoną pergaminem, zostawiając mały rancik. Nałóż konfiturę. Pozostałe ciasto rozwałkuj, potnij w paski i ułóż kratkę na cieście.
Wstaw do piekarnika na 30-35 minut, aż ciasto nabierze złotego koloru.
Po wyjęciu możesz posypać cukrem pudrem.

Smacznego !




2 komentarze:

funita pisze...

Chcę zrobić mały prezent kumpeli z pracy, która za mnie ostatnio ciągle świeciła oczami, jak nasz kot chorował i miałam doła i jak ja chorowałam i non stop nie przychodziłam do roboty. Wiem, że lubi ciasta, ale nie chciałam pytać, jakie, bo od razu by się domyśliła, że coś kombinuję.
To na pewno będzie smakowało, więc robię!
Dzięki :)))

Unknown pisze...

Proszę! Mam nadzieję, że będzie smakowało. Konfiturę robi się naprawdę szybko. :)