Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 13 listopada 2012

Konfitura z winogron z włoskimi orzechami...



Konfitura jak marzenie...

Kiedyś dostałam wiadro ciemnych winogron z ogrodu wujka i chciałam zrobić coś pysznego... przy okazji dostałam tez mnóstwo orzechów włoskich. Pomyślałam, że skoro powidła śliwkowe z orzechami są przepyszne to można też zrobić konfiturę z winogron i orzechów.
I tak się też stało. Przepis na stałe zagościł w mojej spiżarni... ale z tych kupnych, ciemnych winogron nie są już takie jak tamte pierwsze...












Składniki:   1 kg ciemnych winogron, 20 dag orzechów włoskich,
                  30 dag cukru, 1/2 szklanki wody, 2 łyżki cukru pudru,
                  2-3 goździki

Przygotowanie
Winogrona umyj i wypestkuj. Owoce włóż do garnka, dodaj cukier puder i goździki, wymieszaj i odstaw na 20 minut.
Po upływie tego czasu, zacznij gotować konfiturę na małym ogniu. Kiedy owoce zaczną puszczać sok dodaj wodę, gotuj na małym ogniu mieszając co chwilę. Kiedy owoce się rozgotują i powstanie piana, dodaj orzechy lekko pokruszone.
Wymieszaj, doprowadź do wrzenia. Kiedy konfitura zacznie gęstnieć dodaj cukier, zamieszaj i smaż jeszcze kilka minut. Gorącą konfiturę nałóż do wyparzonych słoików, zakręć i odstaw do góry dnem na 5 minut.
Przechowuj w ciemnym i chłodnym miejscu.

Jak wyparzyć słoiki pisałam TUTAJ

Smacznego !








Brak komentarzy: