Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 3 lipca 2012

Tartaletki z malinowym wnętrzem...

Dziś potrzebowałam porządnej dawki słodyczy, dzięki której mój ciężki dzień zamieni się udany i wesoły...
...po tym jak nasza pociecha, podczas zabawy zalała wodą wieżę Hi-Fi, jak wbiłam sobie w stopę szkło ze zbitej szklanki, nie wspominając nawet o pogodzie...

Miałam wielką ochotę na tartaletki zapiekane z kremem, ale jak na złość nie miałam wystarczającej ilości jajek. Więc zrobiłam krem zupełnie inny, błyskawiczny, cudownie malinowy ...
Bałam się, że nawet w kuchni wszystko mi się popsuje, ale teraz mogę powiedzieć, że piękny miałam dzień za sprawą tartaletek z malinowym mascarpone i skórką z cytryny ...

Małe tarty, czyli owe tartaletki to prosty pomysł na wykwintny deser. Jeśli zrobimy dobrą bazę z kruchego ciasta, reszta będzie nadzwyczaj prosta.
Przy robieniu kruchego ciasta zazwyczaj obowiązuje zasada 3:2:1, czyli 3 części mąki, 2 masła i 1 cukru.
Jednak do ciasta na tartaletki lub babeczki dodaję dodatkowo żółtko, a zwykły cukier zamieniam na puder, dzięki temu ciasto jest bardziej gładkie i kruche. Sekretem udanego ciasta kruchego jest również jego krótkie wyrabianie i schłodzenie przez min.1h w lodówce.
Ciasto w lodówce można przechowywać do 12h, wiec możecie zagnieść je wieczorem, a dopiero rano upiec.
Możecie też ciasto zamrozić, jeśli wyjdzie wam go za dużo.






Przepis na 2 duże tartaletki (o średnicy 12cm ) lub 4 małe












Składniki:   ciasto:  1 szklanka mąki krupczatki (ew. tortowa), 10 dag masła,
                             1/4 szklanki cukru pudru, 1 żółtko
                             1 opakowanie cukru wanilinowego, sól
            
                  krem:  20 dag serka mascarpone, 2 szklanki malin,
                             skórka otarta z 1 cytryny, cukier puder

Przygotowanie
Na stolnicy posiekaj zimne masło z przesianą mąką, cukrem pudrem, cukrem waniliowym. Dodaj żółtko oraz szczyptę soli, zagnieć szybko ciasto. Ciasto będzie najlepsze jeśli będziemy je możliwie najkrócej zagniatać. Gotowe ciasto zawiń w folię spożywczą i włóż do lodówki na min. 1h.

Nagrzej piekarnik do 200°C. Formy na tartaletki wysmaruj masłem i oprósz mąką. Schłodzone ciasto podziel na dwie części i rozwałkuj na grube placki. Wyklej ciastem foremki i  nakłuj widelcem ciasto, by się nie wybrzuszało podczas pieczenia.
Wstaw do nagrzanego piekarnika na 20-25 minut, powinny mieć złoty kolor.
Wyjmij z piekarnika ciastka, studź w foremkach.

Przygotuj krem: 1 szklankę malin przetrzyj przez sitko, żeby w kremie nie było pestek. Wymieszaj przetarte maliny z 3 czubatymi łyżkami cukru pudru. Serek mascarpone wyłóż do miski i połącz dokładnie z musem z malin. Powinien powstać piękny, lekko różowy krem.
Ostygnięte tartaletki wyjmij z foremek, przełóż na talerz, napełnij kremem, ułóż resztę malin i posyp skórką otartą z cytryny.
Na koniec, dla lepszego efektu, posyp całość cukrem pudrem.

Smacznego !

                 
                 




Brak komentarzy: