Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 1 listopada 2012

Domowy kisiel owocowy ... ♥

Kisiel domowy ...
Cudowne wspomnienie mojego dzieciństwa... Mama robiła na deser w niedzielne popołudnia. Latem jedliśmy na zimno, a zimą... rozgrzewał nas w mroźne wieczory.
Domowy kisiel można zrobić na wiele sposobów: ze świeżych owoców, z dżemu, kompotu lub owoców mrożonych. Kto co ma pod ręką ...
Choć już od dawna stosuje metodę dodawania składników ''na oko'', ale proporcja jest mniej więcej taka jak opisałam w przepisie. Wszystkiego po 2, tak się nauczyłam w domu.

Ja zawsze robię gęsty, jeśli Wy lubicie bardziej wodnisty dodajcie płaskie łyżki mąki ziemniaczanej zamiast czubatych lub więcej wody.

Mój synek miał ostatnio ochotę na deser, wiec zrobiłam mu kisiel ze śliwek i mrożonych malin, bo tylko to było w domu. Wyszedł pyszny ...











Składniki:   2 szklanki owoców lub słoik dżemu domowego bądź kompotu (w tym przypadku szklanka
                  mrożonych malin i szklanka wypestkowanych śliwek)
                  2 szklanki wody,
                  2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej,
                  2 łyżki cukru lub na smak

Uwaga: jeśli robicie kisiel z dżemu możecie dać mniej lub więcej wody w zależności od jego gęstości, pamiętajcie też o zawartości cukru, dżemy zazwyczaj są wystarczająco słodkie.


Przygotowanie
W połowie szklanki zimnej wody rozprowadź mąkę ziemniaczaną. Resztę wody zagotuj wraz z owocami
i cukrem. Po 2 minutach gotowania zmniejsz ogień i powoli, ciągle mieszając, wlewaj rozprowadzoną mąkę ziemniaczaną. Gotuj kolejne 2 minuty, stale mieszając. Gotowy kisiel wlej do wcześniej przygotowanych miseczek. Podawaj na ciepło lub jeśli wolisz na zimno, np. z bita śmietaną

Smacznego !




Brak komentarzy: