Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 22 października 2013

Piernikowe powidła śliwkowe...



W zeszłym roku robiłam śliwki z wanilią, z orzechami i z cynamonem i teraz wpadłam na pomysł połączenia tych przepisów w jeden.
Piernikowe powidła... już w samej nazwie można się rozsmakować.
Piernik przełożony domowymi powidłami smakuje cudownie, robiłam nawet sernik piernik, więc czas na zamknięcie śliwek w słoiku z cynamonem, kardamonem, wanilią, orzechami...
Z tego przepisu jestem naprawdę dumna







 Ciastko na zdjęciu poniżej to bezglutenowa pyszność z kaszy jaglanej, bananów, daktyli i orzechów.






Składniki:   1 kg mocno dojrzałych węgierek, 10 dag rodzynek, 
                  10 dag łuskanych orzechów włoskich, 2-3 kawałki kory cynamonu,
                  kilka ziaren kardamonu utartych w moździerzu, 
                  20-30 dag cukru trzcinowego lub ksylitolu (cukier brzozowy)

Przygotowanie
Umyj i wypestkuj śliwki. Włóż do rondla razem z cynamonem i kardamonem. Laskę wanilii przekrój wzdłuż, wydłub ziarenka i dodaj do śliwek, rozciętą wanilię również dodaj. Gotuj na małym ogniu. Mieszaj często żeby się powidła nie przypaliły. Możesz wyłączyć do ostygnięcia i wznowić gotowanie kolejnego dnia. 
Ja czasem gotuję powidła 2-3 dni, ponieważ nie zawsze mam czas żeby stać i mieszać. Kiedy śliwki rozpadną się i odparuje większość wody dodaj rodzynki, orzechy i cukier. Gotuj mieszając do rozpuszczenia cukru i uzyskania wymarzonej gęstości. Gotowe powidła przełóż do wyparzonych wcześniej słoików, zakręć i postaw do góry dnem na 5 minut. Po tym czasie słoiki postaw w spiżarni.
Pamiętaj przetwory najlepiej przechowuj w chłodnym i ciemnym miejscu. Po otwarciu przechowuj w lodówce przez ok. 2 tygodnie.


Smacznego ! 
Maja









3 komentarze:

Diana Marzejon pisze...

Takie widoki o tej porze ... skandal !!!
Ja też tak mam z tymi powidłami ... 2 dni to norma :)
pozdrawiam

Unknown pisze...

Przepraszam, ale dzień za krótki żeby pisać... :)
Pozdrawiam

Ilona pisze...

Muszę zrobić. Koniecznie. Są obłędne
Pozdrawiam