Łączna liczba wyświetleń

środa, 30 października 2013

Zupa krem z dyni z czerwoną fasolą na ostro...


Szykowałam się do innego przepisu, ale zaczęłam kombinować i wyszła niesamowita zupa
Krem z dyni, która króluje coraz częściej na stołach, to bardzo pożywne i zdrowe danie.
Dziś trochę na ostro, ale oczywiście dla tych co ostrego nie lubią można wykluczyć chilli i będzie również pysznie.
Przepis miał być z czarną fasolą, wpadł mi do głowy kiedy robiłam danie z dyni z czarnym ryżem..., połączenie koloru czarnego z soczystym pomarańczowym bardzo mi się spodobało. Jednak czarnej fasoli nigdzie nie dostałam więc padło na czerwoną. Jeśli chcecie, możecie użyć fasoli z puszki, ale polecam suchą, wystarczy namoczyć na noc, a potem gotuje się ją ok 20-30 minut.









Składniki:
4 szklanki pokrojonej dyni w kostkę (hokkaido)
10-20 dag fasoli czarnej lub czerwonej (najlepiej sucha, namoczona na noc, ew.z puszki)
3-4 ząbki czosnku
1 puszka mleka kokosowego,
1 papryczka chilli,
1 szalotka,
skórka otarta z 1 limonki,
olej kokosowy, sól, ok. 500 ml wody ( w zależności jaką gęstość lubisz)

Fasolę namocz w wodzie i odstaw na noc, po tym czasie ugotuj.
Dynię duś do miękkości na oleju kokosowym razem z posiekanym czosnkiem, szalotką, połową posiekanego chilli. Zalej mlekiem kokosowym i wodą. Gotuj krótko, ok. 10 minut, ostudź i zmiksuj. Dodaj ugotowaną i odcedzoną fasolę lub z puszki, dopraw skórką z limonki i solą. Gotuj ponownie, nie więcej niż 5 min. Zupę podaj przybraną skórką z limonki i pokrojoną w plasterki papryczką chilli.


Smacznego !
Maja

Brak komentarzy: