Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 4 lutego 2013

Sernik Piernik...

Do tego deseru podchodziłam kilka razy... Wymarzyłam sobie delikatny sernik o smaku piernika, ale same dodanie przypraw do sera nie wystarczyło. Chciałam czegoś wyjątkowego...
No i za czwartym chyba razem doszłam do takiego efektu...
Oto mój sernik-piernik ... ♥
Z kardamonem, goździkiem, cynamonem, miodem i powidłami śliwkowymi, na spodzie ze szwedzkich pierniczków.

Coś dla łasuchów...





Najpierw zebrałam przyprawy, które nadadzą upragniony smak sernika-piernika...


utarłam je w moździerzu...


skruszyłam pepparkakorki, które po wymieszaniu z masłem stworzyły spód sernika...



dodałam powidła na spód i na wierzch sernika...


efekt końcowy!






Składniki:   750 g twarogu półtłustego, 250 g serka mascarpone,
                  4 jajka, 1 szklanka cukru pudru, 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
                  2 łyżki miodu naturalnego,
                  cynamon, kardamon, goździki,  
                  powidła śliwkowe, kilka pierniczków szwedzkich (pepparkakor), 2 łyżki masła

Przygotowanie
Przygotuj spód : pokrusz pierniczki, wymieszaj z 1-2 łyżkami stopionego masła, wyłóż mieszankę na spód tortownicy. Na wierzch dodaj kilka łyżek powideł śliwkowych
Nagrzej piekarnik do do 180°C
Twaróg utrzyj razem z mascarpone i miodem (mikserem lub w makutrze). Oddziel białka od żółtek, dodaj kolejno po 1 żółtku nie przerywając mieszania. Następnie dodaj cukier puder oraz mąkę ziemniaczaną, wymieszaj dokładnie. W moździerzu utrzyj cynamon, goździki, kardamon (możecie użyć gotowej mieszanki przypraw do pierników, ale polecam przygotowanie jej osobiście). Dodaj przyprawy do masy serowej. Ubij białka na sztywną pianę również dodaj do masy. Masę serową wylej do tortownicy. Na wierzchu zrób kilka kleksów z powideł.
Sernik wstaw do nagrzanego piekarnika i piecz 1h. Ja pod kratkę z sernikiem kładę płaską blachę lub naczynie z wodą, wtedy sernik nie opada i jest jeszcze bardziej wilgotny.
Po upływie godziny wyłącz piekarnik, uchyl drzwiczki i pozostaw w nim sernik na 10 minut, żeby nie opadł. Potem otwórz całkiem piekarnik i trzymaj w nim sernik do ostygnięcia. Sernik najlepiej smakuje po co najmniej 12-godzinnym  ''pobycie'' w lodówce.
Gotowy sernik posyp cukrem pudrem.

Smacznego ! 







4 komentarze:

Diana Marzejon pisze...

Wygląda bardzo, bardzo apetycznie :):):)

Unknown pisze...

pojechałaś z tym piernikiem teraz... :D

Unknown pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Unknown pisze...

:) love