Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 13 marca 2014

Tartaletki marcepanowe z dżemem figowym i limonkowym kremem z ricotty...

Zabiegana zapomniałam nawet, że dziś mija 2 lata od złożenia mojego bloga. Mam swoja małą rocznicę i Ja.
Dziękuje wszystkim moim czytelnikom, że czasem chce się Wam do mnie zajrzeć. Nigdy nie sadziłam, że dzięki blogowi odżyje i poznam tak cudownych ludzi.
Dziękuję, że ze mnę jesteście i mam nadzieję na dłużej ...

Przepis na dziś!
Takie szybkie i pyszne coś słodkie... Z tego co było w lodówce dostępne. Kruche ciasto marcepanowe, dżem figowy, krem z mascarpone i jajek ze cytrynową skórką.
Dużo pracy nie trzeba, a smak naprawdę cudowny. Niesamowite połączenie, które wyszło jak zwykle w chwili silnej potrzeby zjedzenia czegoś OCH..! przy wykorzystaniu tego co w domowej lodówce.





Składniki:   Ciasto: 170 g mąki, 50 g cukru, 60 g masy marcepanowej,
                  90 g masła, 2 żółtka, skórka otarta z 1 limonki,
                  szczypta soli,
                  Krem: 25 dag sera ricotta, 2 jajka, 10 dag cukru pudru
                  skórka otarta z 1 limonki,  soku z 1/2 limonki,
                  słoik dżemu figowego,


Przygotowanie
Przesiej mąkę do miski i dodaj sól. W drugim naczyniu utrzyj masło z cukrem na puszysta masę.
Dodaj żółtka, masę marcepanową, skórkę z limonki. Do masy dodawaj po łyżce mąki i miksuj.
Kiedy dodasz całą mąkę, skończ miksować i wyrabiaj chwilę ciasto rękami. Ciasto możesz schłodzić w lodówce, ok. 30 minut. Nagrzej piekarnik do 170°C.
Formy na tartaletki wysmaruj masłem i oprósz mąką. Schłodzone ciasto podziel na cztery części i rozwałkuj na grube placki. Wyklej ciastem foremki i  nakłuj widelcem ciasto, by się nie wybrzuszało podczas pieczenia.

Przygotuj krem: Oddziel żółtka od białek. Z białek ubij sztywną pianę, dodając szczyptę soli. W drugim naczyniu utrzyj żółtka z cukrem pudrem, dodaj skórkę startą z 1 limonki i 5 łyżek soku z limonki oraz ser ricotta.
Wymieszaj do uzyskania jednolitej masy. Ubitą pianę wymieszaj delikatnie z masą serową.
Na ciasto wyłóż dżem figowy, a następnie rozłóż masę z ricotty.
Wstaw do nagrzanego piekarnika na około 30-35 minut.
Po upieczeniu wyjmij tartaletki z piekarnika i poczekaj aż ostygną w foremkach.


Smacznego !
Maja


Brak komentarzy: