Łączna liczba wyświetleń

środa, 18 grudnia 2013

Domowe cukierki waniliowe...

Najprostsze, przesłodkie, waniliowe... cukierki ze śmietanki i cukru. Przepis z ''Kuchni Domowej'' z 1917r.
Prostota, która sprawia wiele radości i pomaga w chwilach dużego zapotrzebowania na coś małego i bardzo słodkiego.
Niech was nie zniechęci czas gotowania.
Przyznam też, że idealne wyszły mi dopiero za 3 razem, ale musicie koniecznie spróbować










Składniki:   400 g drobnego cukru,
                  2 szklanki (500ml) śmietanki 36%,
                  1 laska wanilii

Przygotowanie
Do małego garnka z grubym dnem wlej śmietankę i wsyp cukier. Przekrój wzdłuż laskę wanilii, wydłub z niej ziarenka i dodaj do śmietanki. Laskę wanilii również włóż do garnka. Śmietankę podgrzewaj na małym ogniu, mieszając co chwilę. Gotuj około 45 minut mieszając. Co jakiś czas sprawdź na talerzyku poziom tężenia masy. Uważaj żeby masa się nie przegotowała za mocno.
Gotową masę możesz wlać do małych foremek lub do pojemnika. Po ostygnięciu masę możesz pokroić na małe cukierki i zawinąć w papierki lub folię.


Smacznego ! 
Maja

1 komentarz:

Kuchnia Ilony pisze...

Właśnie idę zrobić :) Będzie słodko.... Czekałam i czekałam na ten przepis. W mojej "babcinej książce" nie znalazłam. Muszę ją dokładniej prześwietlić :)
Ściskam