Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 8 listopada 2012

Zupa krem z dyni, cukinii i cebuli...


Pyszna, jesienna zupa.
Przepis powstał na szybko, kiedy robiłam po pracy zupę na przyjęcie halloweenowe u Marzenki. Chciałam zrobić moją popisową zupę cebulową, ale uznałam, że to za mało. Dodałam więc dynię, cukinię, mozzarellę i zrobiłam krem warzywny, z tymiankiem i gałką muszkatołową. Wyszła naprawdę dobra.














Składniki:   4 cebule, 1 cukinia, ok. 1 kg dyni, 1,5 litra bulionu warzywnego (dla zabieganych z kostki)
                  tymianek, gałka muszkatołowa, sól, pieprz
                  1 kulka mozzarelli,
                  2 łyżki masła, 1 łyżka mąki

Przygotowanie
Cebule pokrój w krążki. W dużym garnku roztop masło, wrzuć cebulę i zeszklij mieszając, żeby się nie przyrumieniła. Kiedy będzie już gotowa, dodaj łyżkę mąki, wymieszaj dokładnie i zalej bulionem. Wrzuć pokrojoną w kostkę dynię, gotuj na wolnym ogniu, pod przykryciem, do momentu, aż dynia zrobi się miękka. Nie gotuj za długo, żeby zupa nie straciła aromatu. Pod koniec gotowania dodaj pokrojoną w plastry cukinię, podgotuj jeszcze kilka minut. Dopraw zupę tymiankiem, gałką muszkatołową (jej nie żałowałam), sola i pieprzem. Zamieszaj zupę i wyłącz. Do ciepłej dodaj pokrojoną mozzarellę. Całą zupę zmiksuj na krem.
Zupę możesz podać z grzankami z pszennego pieczywa i posypać dowolnym, ulubionym serem (mozzarella, gouda, parmezan).

Smacznego !







1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Jest przepyszna!!!!!! <3
A.