Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 30 lipca 2012

Omlet z kurkami, szpinakiem i serem typu feta...

Dziś rano sąsiadka zapukała z pięknym prezentem... koszyczkiem kurek ...
Pomyślałam kurki na maśle...mmm..., ale szybko zaczęłam się rozglądać za czymś w lodówce. Znalazłam resztki sera feta i szpinak, nie wiem czemu, ale nie mogę się oprzeć łączeniu kurek ze szpinakiem ...
Było to przed śniadaniem więc padło na omlet.
Nie dodałam jak zwykle do szpinaku czosnku bo chciałam poczuć kurki. Pamiętajcie o małej ilości soli jeśli do dania dodajecie słony ser feta.
Szybkie danie na śniadanie lub lunch.


Czyszczenie kurek
Niektórych przeraża czyszczenie grzybów, a szczególnie delikatnych kurek. Mnie też. Moczenie ich pozbawia je aromatu, czyszczenie papierowym ręcznikiem czy jak niektórzy pędzelkiem to strata czasu. Więc poszperałam trochę dziś w sieci i na forum znalazłam 2 metody.
Pierwsza: kurki włóż do miski, oprósz dobrze mąką, wymieszaj delikatnie rękami, zalej wodą ponownie wymieszaj, odsącz i opłukaj na sicie pod zimną bieżącą wodą. Proste?! Wypróbowałam i działa. Zajęło mi to dwie minuty.
Druga: nazwana przez forumowiczów ''bicz wodny'' to po prostu mocny strumień prysznica i sitko.
Ja wybrałam pierwszą, ponieważ mąka zbiera wszystkie zanieczyszczenia z grzybów. Drugi sposób może delikatne, większe kurki zbyt mocno poszarpać.







Składniki:   2 jajka, 2 łyżki mleka, 2 łyżki mąki
                  1 garść kurek, 1 garść liści szpinaku, pokruszony ser feta,
                  sól, pieprz, ew. czosnek,
                  2 łyżki masła do smażenia
                 
Przygotowanie
Kurki oczyść (sposób wyżej), osusz. Szpinak opłucz i również osusz. Na patelni rozgrzej 1 łyżkę masła. Podsmaż kurki, pod koniec dodaj szpinak, odrobinę soli, pieprz i duś możliwie najkrócej. Zdejmij patelnię z ognia.
Do miski wbij dwa jajka, dodaj mleko, roztrzep dokładnie widelcem lub trzepaczką kuchenną. Dodaj mąkę i pokruszony ser feta, wymieszaj dokładnie. Czystą patelnię rozgrzej, na gorącej stop drugą łyżkę masła i wlej ciasto. Na wierzch ciasta wyłóż kurki ze szpinakiem równomiernie. Kiedy spód omleta będzie lekko rumiany, przełóż go delikatnie na druga stronę. Po chwili omlet będzie gotowy.

Gotowy omlet możesz posypać dodatkowo serem feta i podduszonymi na maśle kurkami lub posypać tartym parmezanem.

Smacznego !



Brak komentarzy: