Łączna liczba wyświetleń

sobota, 28 listopada 2015

Makaron soba z karmelizowaną figą i jarmużem...


Najchętniej jem to co polskie, tradycyjne, co w dzieciństwie jadłam na co dzień.
Mimo, iż miałam tylko kilka ulubionych potraw, dziś wracam nawet do tych smaków, które pojawiały się w domu, choć ja do ich jedzenie się przymuszałam. Teraz tworzę ich własną wersję.
Uwierzcie mi, kiedy nad moją głową zbierają się chmury, na poprawę samopoczucia wybiorę  ''schabowego'' z purée ziemniaczanym i mizerią.
Jednak są dni kiedy nabieram ochoty na coś innego, odkrywczego.
Minimum składników, maksimum smaku i trochę egzotyki. Tak bym opisała tą potrawę. 

Figa. Główna bohaterka dania, najczęściej pojawiają się w naszej kuchni w wersji wytrawnej.
Tu w towarzystwie króla witamin 
i bezglutenowego makaronu.
Do tego lekka słodycz miodu i charakterystyczny smak octu balsamicznego.
Danie, którego przygotowanie zajmie wam 15 minut.






Składniki na 2 osoby:

2 dojrzałe figi, kilka liści jarmużu, 2 łyżki miodu,
 makaron soba, ocet balsamiczny, sól, świeżo mielony, czarny pieprz





Przygotowanie 
Ugotuj w osolonej wodzie makaron. Soba gotuje się ok. 3 minuty.
W tym czasie na gorącej patelni stop miód. Figi pokrój na ćwiartki lub ósemki, karmelizuj na miodzie 1-2 minuty, uważając żeby figi się nie rozpadły. Dodaj ocet balsamiczny, kilka łyżek, tak żeby powstał sos. Figi odsuń na bok patelni, dodaj porwany na kawałki jarmuż, kiedy tylko lekko zmięknie dodaj odcedzony makaron. Wymieszaj wszystko razem, oprósz świeżo mielonym pieprzem.
Jeśli chcesz dodać więcej egzotyki, podaj danie posypane czarnym sezamem.






Smacznego !
Maja

1 komentarz:

Martyna pisze...

Bardzo ciekawe połącznie...