Łączna liczba wyświetleń

piątek, 5 października 2012

Świeże figi zapiekane z serem ricotta i miodem...


Figi znamy głównie jako bakalie, czyli suszona odmiana zielona.
W miesiącach sierpień-październik możemy zakupić figi ciemnofioletowe, które spożywa się na surowo.
Jak je jeść?
Ja zawsze jadłam je bez dodatków od razu po zakupieniu lub w towarzystwie serów pleśniowych, koziego sera lub na pizzy.
Tym razem doniosłam figi do domu, ponieważ chciałam wymarzyłam sobie proste, a zarazem wykwintne danie na słodko.
Zapiekane figi, nadziewane serem ricotta z dodatkiem miodu.
Bardzo aromatyczne i elegancje danie, które świetnie nadaje się na domowe przyjęcie lub rodzinny obiad.











Przepis na 4 porcje

Składniki:   8-12 fig, 25 dag sera ricotta,
                 4 łyżki miodu, cukier puder do posypania

Przygotowanie
Figi umyj i osusz. Nagrzej piekarnik do 200°C. Zetnij górę fig, tak by pozostało wieczko do przykrycia farszu. Łyżka wydrąż dokładnie figi, odkładając pestki do miski. Do pestek dodaj ser ricotta oraz miód, wymieszaj dokładnie. Figi układaj na blasze wyłożonej pergaminem do pieczenia. Nadziej farszem owoce i przykryj każdy wieczkiem.
Wstaw do nagrzanego piekarnika na środkowy poziom i piecz 20-25 minut. Po wyjęciu oprósz cukrem pudrem, podawaj gorące.

Smacznego !



Brak komentarzy: